mooncats

Alla inlägg under juli 2013

Av mooncats - 22 juli 2013 08:35


I dag tänker jag prata om tolkningar i SMS, det är ett växande problem i ditt och mitt samhälle!

Hehe.. Hej! Hur är det? Jag har inte bloggat på ett lååååångt tag.. Men nu tänker jag göra det! OCH ta upp hur vissa (inkluderar mig själv) tolkar vissa specifika saker i SMS vi börjar väl med min ärkefiende.. Mm.. *dramatisk ljudeffekt* . Men i vilket fall så är mm verkligen ett dåligt sätt att härma det hummade ljudet DU gör när du ska hålla med eller inte! Ärligt talat tycker jag bara att det ser tjurigt ut! Titta bara på alla dom här offren!

Lena Karlsson skriver till Linda Johansson:
-du att jag fyller år idag!
-mm


Titta bara på det där svaret ! Observera det, känn det, lär känna det! Det låter ju verkligen inte som om person B bryr sig om vad Person A säger! I denna situation skulle det passa bättre med:

-du, jag fyller år idag!
-Mhm! :D

mhm säger ju du när du håller med.. Men! Det låter gladare med smilis och sådant ! Sedan är det bara jag som tycker det ser lite surt ut när man skriver: Hej! Vad gör du?!
Fråge tecken och utropstecken?! (Där använde jag det, hehe) kalla på lamorna och beväpna grodorna!

Det var allt från mig denna härliga afton och jag antar att jag inte kommer blogga på lääääänge! Tjänixen! //mooncats

P.s nästa måndag drar jag ner i söder! Till min farmor och hennes pudel Hugo (115 år gammal i hund år!! O.O) för övrigt är det i Skåne! :3

Presentation


En liten bloggare på 13 vårar som snart bli pansionär.
Bloggar om allt man kan men inte så ofta xD
Älskar böcker, Doctor who och allt sånt där nördigt...

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bobblehead Bunny

Tiger

 

Min lilla söta Tiger :3 

Eragon- Fanfic-humor-grej x3

      Av: ElizaLento. Tryck på bilden så får du större format :3

Kolla in dessa bloggar :3

     


Ovido - Quiz & Flashcards