mooncats

Alla inlägg under januari 2014

Av mooncats - 25 januari 2014 21:49

Jag har så tråkigt xD 
Jag kanske ska ta en macka?

Hmmm

hmmm

hmmm

hmmm

Jadu

hmmm

hmmmmm

Jag tar en macka C:<

 

Av mooncats - 25 januari 2014 21:02

       Haha xD

Av mooncats - 25 januari 2014 20:49

Svaret då folk frågar..


- Vad är det där?

- Du vet nörd grejor..


- Vad handlar Doctor Who om?

- Du vet nörd grejor..

 

- Vad står det på din tröja?

- Du vet nörd grejor..



- Va?

- Du vet nörd grejor..

 

 

Haha, det svara jag alltid xD

Ah, det påminner mig, härom dagen så kom en kompis till mig fram till mig och sa:

 

- Du jag såg på Doctor who igår, det var fett skumt.

- Jaha? , sade jag

- Mhm..

- Ehum, vilken kanal?

- Inte vet jag!

- Vad handlade det om?

- Det var typ en svart kille som hade typ en spruta och aah sånt.

- Ehum, är du säker på att de var Doctor who?

- .....

- För Doctor who's huvudperson är inte mörk och varfan fick du spruturna ifrån?

- Ehum, det var fett skumt?

- Du såg inte på Doctor who .-.

*and the friend walk away*


Jaja, du vet nörd grejor..

 

 

#nördgrejor #xD 

 

Av mooncats - 25 januari 2014 18:45

Har ni tänkt på att det är som klaner i skolan? O.o
Alla det där uppdelningaran om hur du är, vad du gillar, vilka du är med och hur du ser ut.. Tänk bara, vissa 'klaner' (grupper) hatar ju varandra (nästan) av ren natur xD
Så, ur min synvinkel ser det ut så här (de vanligaste typerna ) :

De populära

Den dryga

Den snälle

Den smarte

Ledaren

Fashionistan

 

De utsötta

Den ovanliga

Den smarte

Fashionistan

Nörden 
Mobboffret

 


mittemellan barn

Halft osynlig

Den snälle

Den smarte

 

De osynliga

En osynlig
De populäras 'lärling'

Den smått retade

 


Ja, detta är alltså de 4 gruppern, självklart kan personerna i grupperna variera fråna skola till skola eller vara blandade.

Men detta är alltså det vanligaste, tyvärr.

Vissa personer är på flera grupper, varför? Jo, för att den personen kan förekomma i olika 'former'.

Tillexempel Fashionistan, Fashionistan kan vara populär för , ja, den har snygg klädsmak men Fashionistan kan också vara utstött för dens annurlunda klädsmak.

Den smarte beror också på vilken klass du går i, i vissa klasser blir du retad för din intelligens och i andra populär.
Nörden är oftast utstött (tyvärr D: ) men är också oftast en mix av någon i det populära och kan då också vara populär. Nörden behöver inte vara en som sterotypen säger den kan också nörda annat, eller helt enkelt vara försjunken i ett annat ämne än gruppen.

Och vad är då '' De populäras 'lärling' " ? Jo, de populäras 'lärling' är en som är med de populära, men är osynlig. Denna person kan i stort sätt vara hur som helst, men är och håller oftast med de populära.

Oftast är De populära emot De utsötta och tvärtom.

Mittemellan barnen är med alla klaner och De osynliga är helt enkelt osynliga, men mittemellan barnen brukar vara med dem med.

 

 

 

Tjaa, det var allt om denna lilla grej xD 

Titta vad som kan hända då man har tråkigt...

 

 

Presentation


En liten bloggare på 13 vårar som snart bli pansionär.
Bloggar om allt man kan men inte så ofta xD
Älskar böcker, Doctor who och allt sånt där nördigt...

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bobblehead Bunny

Tiger

 

Min lilla söta Tiger :3 

Eragon- Fanfic-humor-grej x3

      Av: ElizaLento. Tryck på bilden så får du större format :3

Kolla in dessa bloggar :3

     


Ovido - Quiz & Flashcards